„Małe” podsumowanie…

„Małe” podsumowanie dzisiejszych wyników Tesli i konferencji z Muskiem zaraz po nich.
– Tesla na giełdzie po wynikach rośnie na razie o 3,3%;Co z nich wiemy?
– rekordowa ilość dostarczonych Modeli S i X w 4Q2017;
– 3,4 miliarda dolarów przychodów w 4Q2017 (rekord);
– 11,8 miliarda dolarów przychodów w 2017 – wzrost o 55% względem 2016;
– spodziewają się wręcz ogromnego skoku przychodów w 2018;
– 463mln dolarów straty w 2017;
– podtrzymują plan produkcji 2.500 Modelu 3 tygodniowo na koniec marca i 5.000 tygodniowo na koniec czerwca;
– mogliby produkować więcej Modeli S i X, ale na rynku brakuje baterii 18650;
– wyprzedali większość samochodów z magazynów (co obniżyło trochę marżę);
– spodziewają się w tym roku osiągnąć regularnie zyski kwartalne;
– nie chcą podawać dokładniejszych terminów odnośnie skali produkcji Modelu 3, bo wiedzą już jak bardzo jest to zmienne i trudne do oszacowania;
– w Q1 zwiększyli znacząco produkcję w miejscach gdzie były wąskie gardła i są optymistami;
– chcą być najlepszym montażystą aut na świecie – po to kupili firmy z branży automatyzacji produkcji – nie chcą po prostu replikować rozwiązań, a ciągle je poprawiać;
– są już na etapie rozbudowy linii pod 10.000 Modeli 3 tygodniowo (cel na koniec roku);
– zamówienia na Model 3 pozostają stabilne, a nawet w ostatnich tygodniach rosną w wyniku prezentacji Modelu 3 w salonach i bardzo dobrych recenzjach (np. Automobile Magazine 2018 Design of the Year);
– w Q4 dostarczyli rekordową ilość Modeli S i X, ale produkcja była ciut wolniejsza w wyniku relokacji części linii pod produkcję Modelu 3;
– w 2017 zamówienia na S i X znacząco wzrosły względem 2016, widzą również duży wzrost zamówień tych modeli w salonach gdzie tworzyły się kolejki do oglądania Modelu 3, oraz widzieli też duży wzrost w sprzedaży powerwalli i rozwiązań solarnych;
– „nadchodzi” autonomiczny przejazd od wybrzeża do wybrzeża;
– bardzo mocno przebudowali swój software odpowiedzialny za jazdę autonomiczną i jest on już gotowy do pracy – pozwala im to na analizę ogromnych ilości danych;
– spodziewają się skokowej poprawy jakości i możliwości autopilota w 2018;
– mają sklepy i serwisy w 330 miastach, w tym podwoili ilość punktów serwisowych;
– Serwis Mobilny posiada już 230 samochodów, a poziom zadowolenia klientów z tej usługi wynosi 98%. Już ponad 30% napraw odbywa się w miejscu zamieszkania/pracy klienta;
– koszt Serwisu Mobilnego jest dużo tańszy niż stacjonarnych punktów serwisowych;
– otwarto 338 nowych superchargerów z 1128 ładowarkami (na całym świecie);
– 2018 będzie rokiem bardzo dużego wzrostu w dystrybucji rozwiązań Tesla Energy, ponieważ wzrost produkcji tych urządzeń jest na etapie rozpędzania się tak jak produkcja Modelu 3 – planują przynajmniej potroić dostawy w tym roku;
– sukces (również finansowy) systemu baterii w Południowej Australi dał wyraźny skok w zainteresowaniu Powerpackami na całym świecie – Tesla widzi tutaj wielką okazję biznesową;
– popyt na Powerwall pozostaje wyjątkowo wysoki, dużo ponad obecne zdolności produkcyjne;
– duża część klientów kupująca Solar Roof kupiła również Powerwalle;
– w 2017 dostarczyli produkty generujące 143MWh, co jest wzrostem o 45%, a w tym nie uwzględniono jeszcze 129MWh z Południowej Australi (dopiero w Q1);
– produkcja dachówek rozpoczęła się w 4Q2017 i wyprzedzają harmonogram rozruchu produkcji;
– GF#2 pozwala produkować rozwiązania solarne dla 150.000 domów rocznie;
– spodziewają się, że czas oczekiwania na dachówki solarne, w związku z ogromnym zainteresowaniemm, przez najbliższe kilka kwartałów wynosić będzie około roku;
Z konferencji z Elonem:
– są 4 strefy produkcji Modelu 3, dwie robi „ktoś inny” (Panasonic) i jedna z tych 2 nie działała – Tesla musiała poprawić po Panasonicu i zrobić coś co zajmuje 18 miesięcy w 6 miesięcy i udało im się;
– Tesla Gruhman kończy produkcję linii, która mimo tego że będzie mniejsza, będzie działać lepiej niż obecne 3 linie;
– rozważają wycieczki do fabryki dla inwestorów, żeby ci lepiej zrozumieli cały proces;
– na jednej z linii produkcja jest w połowie zautomatyzowana, a w połowie opiera się na robotnikach – pozostałe 3 są zautomatyzowane;
– nowe linie produkcyjne ruszają w przyszłym miesiącu – są działające i przetestowane już w Niemczech, teraz są na etapie transportu do USA;
– to ma im dać produkcję 2.000/2.500 tygodniowo;
– następny „blocker” jest w fabryce we Fremont, ale też są na dobrej drodze do rozwiązania;
– Tesla nie szuka nowego CEO, ale jeśli pojawi się ktoś „wybitny”, to Elon chętnie odstąpi mu stanowisko zostając CTO (Dyrektorem Technicznym), bo to bardziej lubi;
– nowe informacje o Model Y w 3 lub 4 kwartale;
– w tym roku zaczną już inwestować pieniądze w moce produkcyjne Modelu Y;
– spodziewają się, że produkcja Semi może sięgnąć 100.000 rocznie gdzieś w okolicach 2022;
– mogą przekroczyć osiągnięcia prototypu Semi;
– Tesla jest dalej przekonana, że nie potrzebuje LIDARa i że długofalowo LIDAR to złe rozwiązanie – nie pozwala np odczytywać znaków czy przenikać przez śnieg;
– co do przejazdu od wybrzeża do wybrzeża – jest bardzo zadowolony z postępów, ale chcą to zrobić raz, a dobrze – bez „hacków” w oprogramowaniu;
– planuje, że zrobią to w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy – od razu będzie też wtedy dostępny dla klientów;
– widzą miejsca na poprawę szybkości produkcji w miejsca w których nie widzi konkurencja;
– zakładają, że bedą w sytuacji, że prędkość będzie tak duża, że problemem będzie opór powietrza;
– spodziewają się produkcji Modelu Y na poziomie 1.000.000 sztuk rocznie;
– ich celem jest fabryka, która ma mało ludzi na linii produkcyjnej, ale dużo we wsparciu produkcji;
– Model 3 jest łatwiejszy w produkcji niż konkurencja, a Model Y będzie jeszcze łatwiejszy;
– linia produkcyjna jest tak „gęsta” i szybka, że problemem staje się dostarczanie tam zasobów wystarczająco szybko;
– chcą zbudować tunel we Fremont do transportu siedzeń, bo produkowane są w osobnym budynku i pozbędą się potrzeby ładowania i rozładowywania ciężarówek;
– wierzą, że mogą dojść do 600k Modelu 3 i 100k Modelu S i X we Fremont;
– z obecnymi komputerami są w stanie w autopilocie uzyskać lepszy poziom niż człowiek, ale nie wiedzą, czego będą wymagać ustawodawcy;
#tesla #teslamotors #motoryzacja #samochody #elonmusk

Powered by WPeMatico